احبار خودرو ،مشخصات فنی اتومبیل و قیمت خودرو لاستیک باطری فرمول 1 ،مسابقات اتومبیلرانی ،جدیدترین اتومبیلهای بازار و جهان ، پیش فروش و فروش نقدی اتومبیل ، اتومبیل ، موتور سیکلت ، دوچرخه ، کامیون و کامیونت

خودرو برقی؛ عامل اصلی آتش‌سوزی کشتی مورنینگ میداس؟ بررسی خطرات حمل‌ونقل دریایی

حادثه آتش‌سوزی کشتی «مورنینگ میداس»؛ نقش خودروهای برقی در اشتعال‌پذیری حمل‌ونقل دریایی

در تاریخ ۲ ژوئن ۲۰۲۵، کشتی باری مورنینگ میداس که حامل بیش از ۳۰۰۰ خودرو بود، در مسیر چین به مکزیک دچار آتش‌سوزی گسترده شد. گزارش‌ها نشان می‌دهند که حداقل ۸۰۰ خودروی برقی در این کشتی حمل می‌شدند و منبع آتش‌سوزی، بخش نگهداری این خودروها بوده است. این حادثه، نگرانی‌های زیادی درباره ایمنی حمل‌ونقل دریایی و خطرات خودروهای برقی ایجاد کرده است.

 

فهرست محتوا:

 

 

خودرو برقی و خطرات حمل‌ونقل دریایی تصویر نشان‌دهنده کشتی Morning Midas در حال آتش‌سوزی در مسیر چین به مکزیک است. دود غلیظ از بخش حمل خودروهای برقی برخاسته، جایی که کارشناسان معتقدند باتری‌های لیتیوم‌یون ممکن است عامل اصلی اشتعال باشند. در این حادثه، ۳۰۰۰ خودرو از جمله ۸۰۰ مدل برقی روی عرشه باقی مانده‌اند، در حالی که خدمه کشتی مجبور به ترک آن شده‌اند. این تصویر نشان‌دهنده چالش‌های جدید حمل‌ونقل خودروهای الکتریکی در صنعت دریایی است.

جزئیات حادثه کشتی مورنینگ میداس

کشتی مورنینگ میداس (Morning Midas) ِمتعلق به شرکت زودیاک مریتایم، یک شرکت بین‌المللی مدیریت کشتیرانی مستقر در لندن، انگلستان است. این شرکت یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی در جهان محسوب می‌شود و دارای ناوگانی متنوع شامل کشتی‌های باری، نفتکش‌ها، تانکرهای گاز و شیمیایی، و کشتی‌های حمل خودرو و کامیون است .

زودیاک مریتایم بخشی از گروه Ofer Global است و در زمینه مدیریت و اجاره کشتی‌های بزرگ فعالیت دارد. این شرکت سابقه طولانی در صنعت حمل‌ونقل دریایی دارد و با شرکت‌های بزرگی مانند Mediterranean Shipping Company (MSC) همکاری می‌کند

این کشتی در تاریخ ۲۶ مه ۲۰۲۵ از چین حرکت کرد و قرار بود پس از ۱۹ روز سفر دریایی، به مکزیک برسد. با این حال، ۸ روز پس از آغاز سفر، دود در یکی از عرشه‌ها مشاهده شد و بلافاصله خدمه اقدامات اضطراری را آغاز کردند.

علیرغم تلاش‌های فراوان، ۲۲ خدمه کشتی موفق به مهار آتش نشدند و مجبور شدند با قایق‌های نجات، کشتی را ترک کنند. در حال حاضر، وضعیت هزاران خودرو باقی‌مانده در این کشتی مشخص نیست.

 

خودروهای برقی؛ عامل اصلی اشتعال؟

بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که آتش‌سوزی از بخش نگهداری خودروهای برقی آغاز شده است. باتری‌های لیتیوم‌یون که در این خودروها استفاده می‌شوند، در صورت آسیب یا تماس با آب، می‌توانند واکنش حرارتی شدید ایجاد کنند و منجر به آتش‌سوزی شوند.

این اولین بار نیست که یک کشتی حامل خودروهای برقی در دریا دچار آتش‌سوزی می‌شود. در سال ۲۰۲۲، کشتی فلیسیتی ایس که ۴۰۰۰ خودرو، شامل مدل‌های پورشه، بنتلی و لامبورگینی را حمل می‌کرد، در اقیانوس اطلس دچار حادثه شد و پس از دو هفته سوختن، به طور کامل غرق شد.

 

واکنش صنعت حمل‌ونقل

برخی شرکت‌های حمل‌ونقل دریایی، مانند هاویلا کیسترن نروژ، اعلام کرده‌اند که از حمل خودروهای برقی خودداری خواهند کرد. آن‌ها معتقدند که ریسک اشتعال‌پذیری باتری‌های لیتیوم‌یون بیش از حد بالا است و می‌تواند امنیت خدمه و بار کشتی را به خطر بیندازد.

با این حال، حمل‌ونقل خودروهای برقی ضروری است و انتقال آن‌ها به بازارهای جهانی نیازمند راهکارهای جدید برای افزایش ایمنی دریایی خواهد بود.

 

نتیجه‌گیری

حادثه کشتی مورنینگ میداس بار دیگر بحث ایمنی حمل‌ونقل خودروهای برقی را در سطح بین‌المللی مطرح کرده است. آیا قوانین سختگیرانه‌تری برای حمل این خودروها وضع خواهد شد؟ آیا تکنولوژی جدیدی برای کاهش ریسک اشتعال باتری‌ها توسعه خواهد یافت؟

این حادثه نشان می‌دهد که گسترش خودروهای برقی، نیازمند تغییرات اساسی در صنعت حمل‌ونقل دریایی است. برای دستیابی به آینده‌ای ایمن‌تر، باید استانداردهای جدیدی برای حمل‌ونقل خودروهای برقی تدوین شود.

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. ​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید