فرمول ۱ گرندپری سعودی ۲۰۲۵ - تمرین دوم
۱۸ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۵
پیست جده کرنیش، جده
جایگاه | شماره | راننده | خودرو | زمان | اختلاف | دورها |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | لاندو نوریس | مکلارن مرسدس | 1:28.267 | - | 21 |
2 | 81 | اسکار پیستری | مکلارن مرسدس | 1:28.430 | +0.163 ثانیه | 22 |
3 | 1 | مکس ورشتپن | ردبول ریسینگ هوندا RBPT | 1:28.547 | +0.280 ثانیه | 23 |
4 | 16 | چارلز لکلرک | فراری | 1:28.749 | +0.482 ثانیه | 22 |
5 | 55 | کارلوس ساینز | ویلیامز مرسدس | 1:28.942 | +0.675 ثانیه | 24 |
6 | 22 | یوکی تسونودا | ردبول ریسینگ هوندا RBPT | 1:28.963 | +0.696 ثانیه | 19 |
7 | 63 | جورج راسل | مرسدس | 1:28.973 | +0.706 ثانیه | 21 |
8 | 10 | پیر گسلی | آلپاین رنو | 1:29.106 | +0.839 ثانیه | 22 |
9 | 27 | نیکو هولکنبرگ | کیک سابر فراری | 1:29.193 | +0.926 ثانیه | 21 |
10 | 23 | الکساندر آلبون | ویلیامز مرسدس | 1:29.220 | +0.953 ثانیه | 23 |
11 | 12 | کیمی آنتونلی | مرسدس | 1:29.242 | +0.975 ثانیه | 16 |
12 | 6 | آیساک حدجار | ریسینگ بولز هوندا RBPT | 1:29.306 | +1.039 ثانیه | 17 |
13 | 44 | لوئیس همیلتون | فراری | 1:29.371 | +1.104 ثانیه | 23 |
14 | 30 | لیام لاوسون | ریسینگ بولز هوندا RBPT | 1:29.488 | +1.221 ثانیه | 22 |
15 | 14 | فرناندو آلونسو | آستون مارتین آرامکو مرسدس | 1:29.662 | +1.395 ثانیه | 18 |
16 | 87 | الیور بیرمن | هاس فراری | 1:29.754 | +1.487 ثانیه | 19 |
17 | 7 | جک دوهان | آلپاین رنو | 1:29.912 | +1.645 ثانیه | 21 |
18 | 18 | لنس استرول | آستون مارتین آرامکو مرسدس | 1:30.007 | +1.740 ثانیه | 18 |
19 | 31 | استبان اوکون | هاس فراری | 1:30.019 | +1.752 ثانیه | 22 |
گزارش تمرین دوم (FP2):
لندو نوریس، راننده مکلارن، جمعه شب در تمرین دوم گرندپری عربستان سعودی سریعترین زمان را ثبت کرد، اما تصادف یوکی تسونودا در پایان جلسه باعث بیرون آمدن پرچم قرمز شد.
پس از اینکه نوریس در تمرین اول تنها کمی از صدر جدول عقب ماند، او در طول تمرین دوم که در شرایط خنکتر و شب برگزار شد، در صدر زمانها باقی ماند.
نوریس در دقایق ابتدایی با تایر متوسط به صدر رفت و زمان ۱:۲۹.۲۷۲ او تنها اندکی از بهترین زمان پیر گسلی در تمرین اول که با تایر نرم ثبت شده بود، کندتر بود.
اسکار پیازتری هم با تایر متوسط به فاصله ۰.۰۰۱ ثانیه از همتیمی مکلارنش رسید و چارلز لکلرک با فراری در جایگاه سوم بیش از دو دهم ثانیه عقبتر بود.
ترافیک در پیست با سرعت بالا مشکلساز شد و نوریس به خصوص توسط مکس ورشتاپن کند شد و در رادیو گفت: «چرا هیچکس اصلاً از رادیو استفاده نمیکند؟» همچنین الکس آلبون توسط لوئیس همیلتون متوقف شد و این حادثه پس از جلسه راننده فراری به کمیته داوران ارجاع داده شد.
لکلرک هم نزدیک به ۲۰ دقیقه پایانی، با تایم ۱:۲۹.۰۰۲ به صدر رفت؛ سپس رانندگان به تایر نرمترین ترکیب سوییچ کردند. جرج راسل ابتدا به تایر نرم تغییر داد و با زمان ۱:۲۸.۹۷۳ سطح مارک را پایین آورد پس از شکایت از «لرزیدنهای سرعت بالا».
زمانها همچنان بهتر شد، کارلوس ساینز، ورشتاپن و پیاستری به نوبت صدرنشین شدند تا اینکه نوریس با ۱:۲۸.۳۴۰ آنها را کنار زد.
نوریس سپس زمان خود را به ۱:۲۸.۲۶۷ روی تایر قرمز بهبود بخشید که تا پایان تمرین سریعترین باقی ماند در حالی که رانندگان بیشتر روی تستهای طولانی تمرکز داشتند.
پیازتری با ۰.۱۶۳ ثانیه اختلاف دوم شد، ورشتاپن یک دهم ثانیه عقبتر بود، لکلرک با فراری در جایگاه چهارم و کارلوس ساینز با ویلیامز عملکرد خوبی داشت.
تسونودا ششم شد اما در آخرین پیچ پس از برخورد به دیواره از ادامه تمرین بازماند. خسارت در تعلیق خودرو باعث وارد شدن او به دیواره شد و منجر به پرچم قرمز در دقیقه پایانی جلسه شد. پس از بازگشت به تمرین، رانندگان شروع به تمرین استارت کردند اما ترتیب جایگاهها تغییر نکرد.
راسل، گسلی، هالکنبرگ و آلبون جایگاههای بعد از ۶ را پر کردند، کیمی آنتونلی در یازدهم تقریباً یک ثانیه عقبتر بود اما بدون آسیب از دیوار فرار کرد.
رانندگان ریسینگ بول، ایزاک هاجار و لیام لاوسون در رتبههای ۱۲ و ۱۴ اطراف لوئیس همیلتون قرار گرفتند، پس از آنها فرناندو آلونسو، الیور بیرمن و جک دوهان بودند.
لنس استرول با چرخش ۳۶۰ درجه در پیچ اول از پس تمرین، هجدهم شد و جلوتر از استبان اوکان قرار گرفت.
راننده تازهکار گابریل بورتولتئو به خاطر نشتی سوخت در خودروی کیک ساوبر، نتوانست تمرین را ادامه دهد.
رانندگان و تیمها شنبه برای تمرین نهایی در پیست جده کورنیش خواهند بود که ساعت ۱۶:۳۰ به وقت محلی برگزار میشود.