احبار خودرو ،مشخصات فنی اتومبیل و قیمت خودرو لاستیک باطری فرمول 1 ،مسابقات اتومبیلرانی ،جدیدترین اتومبیلهای بازار و جهان ، پیش فروش و فروش نقدی اتومبیل ، اتومبیل ، موتور سیکلت ، دوچرخه ، کامیون و کامیونت

نتایج مرحله تعیین خط گرندپری عربستان سعودی ۲۰۲۵ فرمول ۱ پیست جده کورنیش (گزارش و تحلیل Qualifying)

فرمول ۱ - گرندپری عربستان سعودی ۲۰۲۵ (مرحله تعیین خط)
stc
۱۸ تا ۲۰ آوریل ۲۰۲۵
پیست جده کورنیش، جده

 

ردیفشمارهرانندهماشینQ1Q2Q3تعداد دورها
11مکس ورشتاپنردبول ریسینگ هوندا RBPT1:27.7781:27.5291:27.294۱۹
281اسکار پیستریمک‌لارن مرسدس1:27.9011:27.5451:27.304۱۸
363جورج راسلمرسدس1:28.2821:27.5991:27.407۱۶
416چارلز لک‌لرکفراری1:28.5521:27.8661:27.670۱۹
512کیمی آنتونلیمرسدس1:28.1281:27.7981:27.866۱۷
655کارلوس ساینزویلیامز مرسدس1:28.3541:28.0241:28.164۲۳
744لوئیس همیلتونفراری1:28.3721:28.1021:28.201۲۰
822یوکی تسونوداردبول ریسینگ هوندا RBPT1:28.2261:27.9901:28.204۱۶
910پیر گسلیآلپاین رنو1:28.4211:28.0251:28.367۲۲
104لندو نوریسمک‌لارن مرسدس1:27.8051:27.481DNF 
1123الکساندر آلبونویلیامز مرسدس1:28.2791:28.109 ۱۴
1230لیام لاوسونریسینگ بولز هوندا RBPT1:28.5611:28.191 ۱۱
1314فرناندو آلونسوآستون مارتین آرامکو مرسدس1:28.5481:28.303 ۱۴
146آیزاک هاجرریسینگ بولز هوندا RBPT1:28.5711:28.418 ۱۲
1587اولیور بیرمنهاس فراری1:28.5361:28.648 ۱۵
1618لنس استرولآستون مارتین آرامکو مرسدس1:28.645  ۹
177جک دوهانآلپاین رنو1:28.739  ۹
1827نیکو هولکنبرگکیک سابر فراری1:28.782  ۸
1931استبان اکونهاس فراری1:29.092  ۹
205گابریل برتلوتوکیک سابر فراری1:29.462  ۸

 

گزارش و تحلیل مرحله تعیین خط گرند پری عربستان 2025

 

مکس ورشتاپن در مسابقه تعیین خط جایزه بزرگ عربستان فرمول یک 2025 مقام اول را کسب کرد .khodrozi.ir
ورشتپن موقعیت استثنایی پول پوزیشن را در عربستان سعودی به دست آورد، در حالی که نوریس در یک تصادف دراماتیک در تعیین خط از رقابت کنار رفت

 

مکس ورستاپن موفق شد در مرحله تعیین خط گرندپری عربستان سعودی با عملکردی خیره‌کننده، جایگاه پل را به دست آورد. در پایان رقابتی پرهیجان، راننده هلندی تنها با اختلاف یک‌صدم ثانیه اسکار پیاسری را پشت سر گذاشت، در حالی که لاندو نوریس در ابتدای مرحله سوم (Q3) دچار حادثه شد و از ادامه رقابت بازماند.

مک‌لارن‌ها پس از عملکرد قدرتمند در جلسات تمرینی آخر هفته، به‌عنوان مدعیان اصلی وارد تعیین خط شدند و نگاه‌ها به پیاسری و نوریس بود که کدام‌یک می‌توانند جایگاه اول را تصاحب کنند. اما درست زمانی که پیاسری اولین تایم خود را ثبت کرد، نوریس با عبور از کراب‌ها کنترل خود را از دست داد و در پیچ پنج با دیوار برخورد کرد، که منجر به پایان زودهنگام حضور او در رقابت و اعلام پرچم قرمز شد.

پس از آغاز مجدد رقابت، نبردی تماشایی برای جایگاه نخست شکل گرفت. ابتدا جورج راسل توانست P1 را تصاحب کند اما پیاسری جایگاه او را گرفت، تا اینکه ورستاپن با ثبت زمان ۱:۲۷.۲۹۴ با اختلاف ۰.۰۱۰ ثانیه از پیاسری پیشی گرفت و جایگاه پل را تصاحب کرد.

راسل به جایگاه سوم در تیم مرسدس سقوط کرد، در حالی که شارل لکلرک از تیم فراری چهارم شد و کیمی آنتونلی دیگر راننده مرسدس در جایگاه پنجم قرار گرفت. کارلوس ساینز نیز عملکرد خوبی داشت و با کسب رتبه ششم، بهترین تعیین خط خود را برای تیم ویلیامز رقم زد.

لوئیس همیلتون در جایگاه هفتم قرار گرفت و همچنان در حال تطبیق با خودروی فراری است، در حالی که یوکی تسونودا توانست رده هشتم را برای ردبول کسب کند. پیر گسلی عملکرد مناسبی برای آلپاین داشت و در رده نهم قرار گرفت، در حالی که لاندو نوریس در جایگاه دهم باقی ماند بدون اینکه زمان ثبت کند، زیرا به‌دلیل تصادف زودهنگام در مرحله سوم تعیین خط (Q3) از رقابت خارج شد.

الکس آلبون مرحله دوم را در رده یازدهم به پایان رساند – او تنها با اختلاف ۰.۰۰۷ ثانیه نتوانست به Q3 صعود کند – و لیام لاوسون از تیم Racing Bulls نیز با قرار گرفتن در جایگاه دوازدهم، ناامیدی خود را پنهان نکرد.

فرناندو آلونسو در جایگاه سیزدهم تعیین خط را به پایان رساند، در حالی که ایساک هاجر از تیم Racing Bulls در رده چهاردهم و اولی بیرمن از تیم هاس در رتبه پانزدهم قرار گرفتند.

لنس استرول نتوانست به مرحله دوم راه یابد و در جایگاه شانزدهم ایستاد، در حالی که جک دوهان، راننده استرالیایی تیم آلپاین، در رده هفدهم قرار گرفت.

این رقابت همچنین شاهد حذف دو راننده تیم Kick Sauber بود؛ نیکو هالکنبرگ و گابریل بورتولتو به ترتیب در رده‌های هجدهم و بیستم قرار گرفتند – بورتولتو در آخرین تلاش خود دچار چرخش شد – در حالی که استبان اکون روز ناامیدکننده‌ای داشت و در جایگاه نوزدهم برای تیم هاس قرار گرفت.

در تیم آلپاین مشکلاتی به وجود آمد؛ در تصاویر بازبینی‌شده دیده شد که پیر گسلی هنگام خروج از گاراژ هنوز یک گرم‌کن لاستیک روی چرخ جلو راست خود داشت که باعث شد یکی از اعضای تیم مجبور شود آن را بردارد تا راننده فرانسوی بتواند به مسیر مسابقه بازگردد.

هم‌زمان، مکس ورستاپن با ثبت زمان ۱:۲۷.۷۷۸ در جایگاه نخست قرار گرفت، در حالی که رقابت بین رانندگان برای فرار از منطقه حذف شدت گرفت. گسلی تجربه‌ای خطرناک با دیوارهای پیست داشت، اما با تلاش زیاد توانست وارد جمع ۱۰ نفر برتر شود.

همیلتون در آستانه حذف بود اما موفق شد جایگاه خود را حفظ کند – همین اتفاق برای لکلرک نیز رخ داد – اما سایر رانندگان با بهبود عملکردشان، باعث سقوط برخی دیگر شدند. لنس استرول نتوانست به مرحله دوم راه یابد و در رده ۱۶ قرار گرفت، در حالی که جک دوهان نیز از آلپاین حذف شد و به رده ۱۷ رسید.

نیکو هالکنبرگ و گابریل بورتولتو به ترتیب در رتبه‌های ۱۸ و ۲۰ قرار گرفتند – بورتولتو پس از چرخشی در پیچ اول از تیم خود عذرخواهی کرد – در حالی که استبان اکون در رده ۱۹ برای تیم هاس روز ناامیدکننده‌ای را سپری کرد.

 

۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. ​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید