فرمول ۱ جایزه بزرگ ساخت ایتالیا و امیلیا-رومانیا ۲۰۲۵ - تمرین سوم
پیست بینالمللی انزو و دینو فراری، ایمولا
نتایج تمرین سوم (Practice 3)
رتبه | شماره | راننده | تیم | زمان | فاصله | دورها |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 4 | لاندو نوریس | مکلارن مرسدس | 1:14.897 | - | 19 |
2 | 81 | اسکار پیستری | مکلارن مرسدس | 1:14.997 | +0.100s | 19 |
3 | 1 | مکس ورستاپن | رد بول ریسینگ هوندا RBPT | 1:15.078 | +0.181s | 17 |
4 | 12 | کیمی آنتونلی | مرسدس | 1:15.399 | +0.502s | 15 |
5 | 16 | شارل لکلرک | فراری | 1:15.451 | +0.554s | 26 |
6 | 55 | کارلوس ساینز | ویلیامز مرسدس | 1:15.457 | +0.560s | 21 |
7 | 6 | ایزاک هاجر | ریسینگ بولز هوندا RBPT | 1:15.508 | +0.611s | 20 |
8 | 63 | جورج راسل | مرسدس | 1:15.662 | +0.765s | 14 |
9 | 23 | الکساندر آلبون | ویلیامز مرسدس | 1:15.732 | +0.835s | 20 |
10 | 44 | لوئیس همیلتون | فراری | 1:15.787 | +0.890s | 25 |
11 | 14 | فرناندو آلونسو | استون مارتین آرامکو مرسدس | 1:15.819 | +0.922s | 18 |
12 | 87 | اولیور بیرمن | هاس فراری | 1:15.944 | +1.047s | 14 |
13 | 18 | لنس استرول | استون مارتین آرامکو مرسدس | 1:15.975 | +1.078s | 22 |
14 | 30 | لیام لاوسون | ریسینگ بولز هوندا RBPT | 1:15.977 | +1.080s | 21 |
15 | 10 | پیر گسلی | آلپاین رنو | 1:15.990 | +1.093s | 14 |
16 | 5 | گابریل بورتولتو | کیک سائوبر فراری | 1:16.046 | +1.149s | 17 |
17 | 22 | یوکی سونودا | رد بول ریسینگ هوندا RBPT | 1:16.110 | +1.213s | 14 |
18 | 43 | فرانکو کولاپینتو | آلپاین رنو | 1:16.210 | +1.313s | 14 |
19 | 27 | نیکو هالکنبرگ | کیک سائوبر فراری | 1:16.238 | +1.341s | 16 |
20 | 31 | استبان اوکون | هاس فراری | 1:16.387 | +1.490s | 15 |
تحلیل تمرین سوم فرمول ۱ ایمولا ۲۰۲۵ | صدرنشینی لاندو نوریس در جدول زمانبندی
لاندو نوریس پیش از مرحله حساس تعیین خط گرندپری امیلیا-رومانیا، عملکردی فوقالعاده به نمایش گذاشت و با ثبت سریعترین زمان در تمرین سوم (FP3)، بالاتر از همتیمی خود اسکار پیستری و راننده رد بول، مکس ورستاپن قرار گرفت.
پس از دو جلسه پرترافیک در پیست بینالمللی انزو و دینو فراری، ایمولا در روز جمعه، رانندگان روز شنبه ساعت ۱۲:۳۰ به وقت محلی دوباره به پیست بازگشتند تا آخرین تنظیمات فنی را قبل از تعیین خط انجام دهند.
عملکرد تیمها در تمرین سوم (FP3)
در آغاز، نوریس نخستین رانندهای بود که پس از نمایش چراغ سبز برای یک دور خروجی به پیست آمد و لاستیکهای سخت را برای اولین بار در این هفته به کار گرفت. دیگر رانندگان نیز به تدریج وارد پیست شدند.
لوئیس همیلتون، قهرمان هفت دوره فرمول ۱، در تلاش برای آزمون عملکرد فراری پس از مشکلات ترمزی در روز جمعه، سریعترین زمان اولیه را با ۱:۱۵.۸۶۶ ثبت کرد. در اواسط جلسه، ایزاک هاجر راننده ریسینگ بولز توانست با زمان ۱:۱۵.۵۰۸ به صدر جدول زمانبندی صعود کند، اما اختلاف ۰.۰۲۱ ثانیهای او با شارل لکلرک کوتاهمدت بود.
در سوی دیگر، لیام لاوسون همتیمی هاجر، دچار چرخش ۳۶۰ درجه شد و لاستیکهای مدیوم خود را از دست داد. در حالی که ورستاپن سریعترین زمان را با ۱:۱۵.۱۳۰ به ثبت رسانده بود، نوریس دوباره در نیمه دوم جلسه به پیست بازگشت و با ۱:۱۴.۸۹۷ در صدر جدول قرار گرفت.
تنشها و اتفاقات مهم در پیست ایمولا
در خط پیت، لحظه خطرناکی بین هاجر و کارلوس ساینز رخ داد که باعث شد راننده ریسینگ بولز از طریق بیسیم عذرخواهی کند. در ادامه، جورج راسل از مشکلات مرسدس در پیچها خبر داد، در حالی که ورستاپن و پیستری نیز دچار اشتباهات جزئی شدند. یوکی سونودا، راننده رد بول، از "کمبود شدید سرعت" شکایت کرد.
کیمی آنتونلی با عملکردی قابل توجه به رتبه چهارم صعود کرد و نوریس نیز پس از عبور از گراول دوباره به پیت بازگشت.
رتبهبندی نهایی تمرین سوم ایمولا
۱. لاندو نوریس – مکلارن ۲. اسکار پیستری – مکلارن ۳. مکس ورستاپن – رد بول ۴. کیمی آنتونلی – مرسدس ۵. شارل لکلرک – فراری ۶. کارلوس ساینز – ویلیامز ۷. ایزاک هاجر – ریسینگ بولز ۸. جورج راسل – مرسدس ۹. الکساندر آلبون – ویلیامز ۱۰. لوئیس همیلتون – فراری
با پایان یافتن آخرین تمرین هفته، تیمها فرصت نهایی برای تجزیهوتحلیل دادههای خود را خواهند داشت تا برای تعیین خط که ساعت ۱۶:۰۰ به وقت محلی برگزار میشود آماده شوند.