احبار خودرو ،مشخصات فنی اتومبیل و قیمت خودرو لاستیک باطری فرمول 1 ،مسابقات اتومبیلرانی ،جدیدترین اتومبیلهای بازار و جهان ، پیش فروش و فروش نقدی اتومبیل ، اتومبیل ، موتور سیکلت ، دوچرخه ، کامیون و کامیونت

نتایج تعیین خط (QUALIFYING) فرمول یک گرند پریمیو دل مید این ایتالیا و امیلیا-رومانیا ۲۰۲۵

فرمول ۱ AWS گرند پریمیو دل مید این ایتالیا و امیلیا-رومانیا ۲۰۲۵ - تعیین خط

پیست: اتودرومو اینترناسیوناله انزو و دینو فراری، ایمولا

نتایج تعیین خط (QUALIFYING) :

مقامشمارهرانندهتیم/خودروQ1Q2Q3دورهای طی‌شده
181اسکار پیستریمک‌لارن مرسدس1:15.5001:15.2141:14.67018
21مکس ورستاپنردبول ریسینگ هوندا RBPT1:15.1751:15.3941:14.70417
363جورج راسلمرسدس1:15.8521:15.3341:14.80717
44لاندو نوریسمک‌لارن مرسدس1:15.8941:15.2611:14.96219
514فرناندو آلونسواستون مارتین آرمکو مرسدس1:15.6951:15.4421:15.43119
655کارلوس ساینزویلیامز مرسدس1:15.9871:15.1981:15.43221
723الکساندر آلبونویلیامز مرسدس1:16.1231:15.5211:15.47320
818لانس استرولاستون مارتین آرمکو مرسدس1:15.8171:15.4971:15.58121
96ایزاک هاجرریسینگ بولز هوندا RBPT1:16.2531:15.5101:15.74617
1010پیر گسلیآلپین رنو1:15.9371:15.5051:15.78717
1116چارلز لکلرکفراری1:16.1081:15.604-14
1244لوئیس همیلتونفراری1:16.1631:15.765-14
1312کیمی آنتونلیمرسدس1:15.9431:15.772-13
145گابریل بورتولتوکیک سائوبر فراری1:16.3401:16.260-15
1543فرانکو کولاپینتوآلپین رنو1:16.256--5
1630لیام لاوسونریسینگ بولز هوندا RBPT1:16.379--6
1727نیکو هالکنبرگکیک سائوبر فراری1:16.518--9
1831استبان اوکنهاس فراری1:16.613--9
1987اولیور بیرمنهاس فراری1:16.918--8
NC22یوکی سونوداردبول ریسینگ هوندا RBPTDNF--2

 

توضیحات:

  • سونودا موفق به ثبت زمان در مرحله Q1 نشد و به صلاحدید ناظران مسابقه خواهد داد.

  • کولاپینتو به دلیل عدم رعایت دستورات مدیر مسابقه، یک رده جریمه گرفت.

در تعیین خط پیست مونزا اسکار پیستری پول پوزیشن را به دست آورد و از ورستاپن سبقت گرفت.و

بررسی مراحل تعیین خط

 

نتایج Q1 و خروج زودهنگام برخی رانندگان

مرحله اول تعیین خط (Q1) شاهد رقابت تنگاتنگ رانندگان برای راه‌یابی به مرحله بعدی بود. مکس ورستاپن سریع‌ترین زمان را ثبت کرد، اما برخی رانندگان نتوانستند به Q2 صعود کنند. فرانکو کولاپینتو به دلیل برخورد در پیچ تامبورلو، و یوکی سونودا به دلیل حادثه‌ای شدید، مسابقه را از دست دادند.

 

برخورد شدید یوکی سونودا و تأثیر آن بر رقابت

یوکی سونودا در اوایل Q1 دچار تصادفی سنگین شد که باعث شد خودروی ردبول او واژگون شود. این برخورد باعث خروج زودهنگام او و ایجاد وقفه در مسابقه شد، که تأثیر مستقیمی بر استراتژی سایر رانندگان گذاشت. تعمیرات طولانی مسیر منجر به کاهش تعداد دورهای تمرینی شد، که بر عملکرد کلی تعیین خط اثرگذار بود.

رقابت حساس در Q2 و Q3

 

نحوه رقابت پیستری، ورستاپن و راسل

مرحله Q2 بسیار هیجان‌انگیز بود؛ با کارلوس ساینز که یک دور فوق‌العاده ثبت کرد و صدرنشین شد. در Q3، رقابت بین اسکار پیستری، مکس ورستاپن و جورج راسل به اوج خود رسید. ورستاپن ابتدا سریع‌ترین بود، اما پیستری با یک دور نهایی در زمان 1:14.670 ثانیه، موفق شد پول پوزیشن را کسب کند. راسل با لاستیک‌های متوسط، جایگاه سوم را به دست آورد.

 

تأثیر استراتژی لاستیک‌ها بر نتیجه نهایی

انتخاب لاستیک نقش مهمی در Q3 داشت. برخی رانندگان، از جمله فرناندو آلونسو و لنس استرول، به جای لاستیک نرم از ترکیب C5 متوسط استفاده کردند تا در مسابقه اصلی شرایط بهتری داشته باشند. این استراتژی باعث شد آن‌ها جایگاه‌های خوبی کسب کنند، اما مک‌لارن با لاستیک‌های نرم موفق شد برتری خود را حفظ کند.

 

تحلیل عملکرد تیم‌ها و رانندگان

 

بررسی تیم‌های مک‌لارن، ردبول، مرسدس، ویلیامز و فراری

  • مک‌لارن: عملکرد فوق‌العاده‌ای از اسکار پیستری و لاندو نوریس دیده شد. پیستری توانست پول پوزیشن را بگیرد، در حالی که نوریس چهارم شد.

  • ردبول: ورستاپن در Q1 و Q2 عملکردی عالی داشت اما نتوانست در آخرین لحظه بر پیستری غلبه کند. یوکی سونودا به دلیل حادثه، از رقابت کنار رفت.

  • مرسدس: جورج راسل توانست با استفاده از لاستیک متوسط جایگاه سوم را کسب کند، اما لوییس همیلتون نتوانست وارد Q3 شود.

  • ویلیامز: کارلوس ساینز و الکساندر آلبون عملکرد خوبی داشتند و توانستند به Q3 صعود کنند.

  • فراری: چارلز لکلرک و لوییس همیلتون نتوانستند به Q3 راه پیدا کنند، که یک شکست بزرگ برای تیم فراری در تعیین خط مسابقه خانگی‌شان بود.

 

تأثیر نتایج تعیین خط بر مسابقه اصلی

 

پیش‌بینی عملکرد رانندگان در گرند پری ایمولا

با توجه به جایگاه‌های شروع مسابقه، انتظار می‌رود که پیستری و ورستاپن در دورهای ابتدایی رقابت شدیدی داشته باشند.

  • مرسدس با استراتژی متفاوت لاستیک‌ها می‌تواند شانس بالایی برای رقابت در طول مسابقه داشته باشد.

  • فراری نیاز به استراتژی تهاجمی دارد تا بتواند از مشکلات تعیین خط خود عبور کند.

  • ویلیامز با عملکرد قوی در تعیین خط، ممکن است در مسابقه اصلی نیز شگفتی‌ساز باشد.

جمع‌بندی

  • اسکار پیستری پول پوزیشن را به دست آورد و از ورستاپن سبقت گرفت.
  • انتخاب لاستیک‌ها تأثیر بزرگی روی تعیین خط داشت و برخی رانندگان به دلیل استراتژی متفاوت، جایگاه‌های بهتری کسب کردند.
  • فراری در تعیین خط مسابقه خانگی خود شکست خورد و باید برای مسابقه اصلی استراتژی بهتری بچیند.
  • مسابقه اصلی در پیست ایمولا بسیار حساس خواهد بود و رقابت بین پیستری و ورستاپن نقش تعیین‌کننده‌ای در قهرمانی خواهد داشت.
۰
از ۵
۰ مشارکت کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. ​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید