احبار خودرو ،مشخصات فنی اتومبیل و قیمت خودرو لاستیک باطری فرمول 1 ،مسابقات اتومبیلرانی ،جدیدترین اتومبیلهای بازار و جهان ، پیش فروش و فروش نقدی اتومبیل ، اتومبیل ، موتور سیکلت ، دوچرخه ، کامیون و کامیونت

پیست فرمول یک برزیل اینترلاگوس در سائو پائولو تاریخچه و نقاط قوت

FORMULA 1CRUISES GRANDE PRÊMIO DE SÃO PAULO 

Autódromo José Carlos Pacebrazil-flag.png

 اینترلاگوس در سائو پائولو

فهرست محتوی

  1. تاریخچه ساخت پیست اینترلاگوس

  2. اولین گرندپری در اینترلاگوس

  3. ویژگی‌های پیست اینترلاگوس

  4. چرا باید به اینترلاگوس بروید؟

  5. بهترین مکان برای تماشای مسابقات در اینترلاگوس

  6. رکوردها و آمار برجسته

  7. نظر رانندگان درباره اینترلاگوس

پیست اتومبیلرانی اینترلاگوس برزیل کار ساخت آنچه که به نام اتودرو خوزه کارلوس پَس (Autodromo Jose Carlosش Pace) شناخته می‌شود، اما به طور گسترده‌ای به عنوان اینترلاگوس (Interlagos) شناخته می‌شود، از سال 1938 آغاز شد. طراحان این پیست از سه مدار اصلی الهام گرفته‌اند: بروکلندز در بریتانیا، رووزولت ریسووی در ایالات متحده و مونت لیری در فرانسه.khodrozi.ir
اتودرو خوزه کارلوس پَس  (Autodromo Jose Carlos Pace) 

 

تاریخچه ساخت پیست اتومبیلرانی اینترلاگوس

پیست اتومبیلرانی اینترلاگوس، که به طور رسمی به نام اتودرو خوزه کارلوس پَس (Autodromo Jose Carlos Pace) شناخته می‌شود، یکی از قدیمی‌ترین و نمادین‌ترین پیست‌های جهان است. این پیست در سال 1938 بر روی زمینی ساخته شد که به دلیل ناهنجاری‌های جغرافیایی و شرایط نامناسب، برای مسکن‌سازی غیرقابل استفاده تشخیص داده شده بود. موقعیت قرارگیری این زمین میان دریاچه‌های بزرگ گوآراپیرانگا و بیلینگز، باعث شد که نام اینترلاگوس، به معنی "میان دریاچه‌ها"، بر آن گذاشته شود.

الهام از مدارهای جهانی

طراحان اینترلاگوس هنگام طراحی این پیست از سه مدار بین‌المللی برجسته الهام گرفته‌اند:

  1. بروکلندز (Brooklands) - بریتانیا: یکی از اولین پیست‌های دائمی اتومبیلرانی در جهان که با طراحی منحنی‌ها و مسیرهای باز شناخته می‌شد.

  2. رووزولت ریسووی (Roosevelt Raceway) - ایالات متحده: طراحی آن بر ایجاد هیجان و مانورپذیری در پیچ‌ها متمرکز بود.

  3. مونت لیری (Montlhéry) - فرانسه: این مدار به دلیل شیب‌ها و پیچ‌های فنی مورد توجه قرار گرفت و تاثیری قابل توجه بر طراحی اینترلاگوس داشت.

چالش‌های ساخت و توسعه

ساخت پیست اینترلاگوس چالش‌های متعددی داشت. زمین نرم و غیرمناسب باعث شد تیم‌های مهندسی مجبور شوند از تکنیک‌های پیشرفته برای تثبیت خاک و آماده‌سازی زیرساخت‌ها استفاده کنند. با این حال، پس از تلاش‌های فراوان، پیست اولیه در سال‌های پایانی دهه 1930 تکمیل شد.

اولین مسابقات و تاثیر برزیل در جهان موتوراسپورت

این پیست در دهه‌های ابتدایی ساخت خود، میزبان مسابقات ملی و منطقه‌ای بود. اما با ظهور رانندگانی مانند امرسون فیتپالدی، علاقه به مسابقات بین‌المللی افزایش یافت. در نهایت، در سال 1973، فرمول 1 برای اولین بار به اینترلاگوس آمد و آغازگر یکی از پرافتخارترین فصل‌های تاریخ این پیست شد.

افتخار به خوزه کارلوس پسی

در سال 1985 و به افتخار راننده مشهور برزیلی خوزه کارلوس پسی، که در سال 1975 در این پیست پیروز شده بود، نام رسمی این مدار به اتودرو خوزه کارلوس پَس تغییر یافت.

تحولات پیست طی دهه‌ها

اگرچه طرح اولیه اینترلاگوس شامل یک مدار بسیار طولانی و پرچالش بود، اما برای افزایش ایمنی و تطابق با استانداردهای مدرن، مسیر پیست در سال 1990 کوتاه‌تر و اصلاح شد. امروزه، این پیست با طول 4.309 کیلومتر و پیچ‌های فنی منحصربه‌فرد، همچنان یکی از محبوب‌ترین مقاصد در تقویم فرمول 1 است.

این تاریخچه نه تنها داستان یکی از برجسته‌ترین پیست‌های جهان است، بلکه گواهی بر علاقه و تلاش ملت برزیل برای توسعه موتوراسپورت و ایجاد جایگاهی ویژه در تاریخ مسابقات جهانی است

 

اولین گرندپری در اینترلاگوس

اولین مسابقه فرمول 1 در این پیست در سال 1973 برگزار شد و با الهام از موفقیت راننده برزیلی امرسون فیتپالدی، باعث شد اینترلاگوس به یکی از نمادهای مسابقات جهانی تبدیل شود. پیروزی رانندگان محلی مانند فیتپالدی و کارلوس پِس در اولین گرندپری‌ها، جایگاه این پیست را در تاریخ فرمول 1 تثبیت کرد.(در سه گرندپری اول برزیل، تماشاچی‌ها شاهد پیروزی یکی از رانندگان محلی بودند؛ فیتپالدی در سال‌های 1973 و 1974 پیروز شد، در حالی که کارلوس پِس در سال 1975 قهرمان شد.)

ویژگی‌های پیست اینترلاگوس :

مانند بسیاری از پیست‌های پیش از جنگ جهانی دوم، اینترلاگوس دارای گوشه‌های متمایل است و رانندگان دور خود را از نوعی نیمه بیضی آغاز می‌کنند. واقعاً، بین سال‌های 1957 تا 1990، اینترلاگوس به عنوان یک بیضی بزرگ قابل استفاده بود. پس از عبور از بخش سنای اس (Senna S) و ورود به پیچ چهارم، رانندگان از یک قسمت درون پیست با تغییرات چالش‌برانگیز در شیب عبور می‌کنند و سپس به تپه بالا می‌روند و از آخرین پیچ متمایل عبور می‌کنند.

 

 

  • شکل پیست: ترکیبی از گوشه‌های متمایل و بخش‌های پیچیده با تغییرات شیب.

  • طبیعت ضد ساعتگرد: این ویژگی باعث افزایش چالش برای رانندگان می‌شود.

  • تغییرات ارتفاع: بخش میانی پیست دارای پیچ‌های سریع و پشت‌سرهم است که نیازمند هماهنگی بالا میان راننده و خودرو است.

 

چرا باید به اینترلاگوس بروید؟

جو کارناوال در برزیل به وضوح حس می‌شود و تماشای مسابقات فرمول 1 در کنار مردم محلی تجربه‌ای است که هر طرفدار F1 باید آن را تجربه کند. اگرچه به نظر نمی‌رسد که راننده محلی در آینده نزدیک وجود داشته باشد که به او تشویق کنید، اما این امر مانع برگزاری جشنواره در اینترلاگوس نخواهد شد.

بهترین مکان برای تماشای مسابقه فرمول 1

  • به دلیل شکل کاسه‌مانند پیست، نشستن در ردیف A در ورودی متمایل به خط شروع و پایان بهترین دید را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید اتومبیل‌ها را در حال عبور از بخش درون پیست مشاهده کنید و سپس آن‌ها را زیر پای خود ببینید.
  • از طرف دیگر، ردیف M شما را در بالای پیچ اول و سنای اس قرار می‌دهد که بهترین نقطه برای تماشای overtakes (عبور از دیگر خودروها) در پیست است.

رکوردها و آمار برجسته

 

  • اولین گرند پری: 1973
  • طول مسیر: 4.309 کیلومتر
  • رکورد سریع‌ترین دور: 1:10.540 توسط والتر بوتاس با مرسدس در سال 2018
  • بیشترین پول پوزیشن: آیرتون سنا، میکا هاكینن، فیلیپه ماسا، روبنز باریچلو، لوئیس همیلتون
  • بیشترین تعداد پیروزی: مایکل شوماخر
  • علت نامگذاری پیست: اینترلاگوس در سال 1938 روی زمینی که برای ساخت مسکن نامناسب بود ساخته شد و به افتخار خوزه کارلوس پاسی، قهرمانی که در سال 1975 برای تیم براهم برنده این پیست شد، نامگذاری شده است.
  • فاصله از خط شروع تا نقطه ترمزگیری پیچ اول: 200 متر
  • تعداد سبقت‌ها در سال 2023: 69
  • احتمال حضور ماشین ایمنی: 86%
  • احتمال حضور ماشین ایمنی مجازی: 43%
  • زمان متوسط از دست رفته در پیت استاپ: 20.83 ثانیه در هفت مسابقه اخیر سائوپائولو

 

نظر راننده: جولیون پالمر، راننده سابق فرمول 1 رنو در مورد پیست اینترلاگوس :

 

 اینترلاگوس پیچ اول سختی دارد، می‌توانید بسیار دیرتر از آنچه تصور می‌کنید ترمز کنید و با سرعت وارد پیچ شوید - اما اگر خیلی دیر ترمز کنید، به راحتی چرخ جلو قفل می‌شود. بخش میانی اینجا درباره جریان است، پیچ‌ها سریع و پشت سر هم می‌آیند. یک قفل‌شدگی در هر کدام از پیچ‌های راست بسته باعث می‌شود از مسیر خارج شده و نظم خود را از دست بدهید. این بخش تکنیکی است که ریتم همه چیز است. پیچ آخر بسیار مهم است، همه چیز درباره سرعت خروجی است تا شما را به خیابان بزرگ و شگفت‌آور به سمت بالا تپه ببرد. باید تعادل مناسب بین باز کردن پیچ و گرفتن کرپ زیاد ایجاد کنید، که می‌تواند ماشین را بی‌ثبات کند و سرعت خروجی را هزینه کند. در کل، این یک پیست کوتاه اما سرگرم‌کننده برای رانندگی است. طبیعت ضد ساعتگرد و پیچ‌های چپ طولانی و بارگذاری‌شده آن را برای رانندگان سخت‌تر می‌کند. تا پایان این مسابقه ممکن است در گردن خود حس کنید، زیرا به آن سمت به این اندازه بارگیری نمی‌شود.

پنج نفری گه تا 2023 پول پوزیشن را در ساِوپاِولو کسب کردند : 

• 2023 – مکس ورستاپن (ردبول) 

• 2022 – کوین مگنوسن (هاس) 

• 2021 – مکس ورستاپن (ردبول) 

• 2019 – مکس ورستاپن (ردبول) 

• 2018 – لوییس همیلتون (مرسدس) 

پنج نفری که تا 2023 در سائوپائولو برنده شده‌اند:

 • 2023 – مکس ورستاپن (ردبول) 

• 2022 – جورج راسل (مرسدس) 

• 2021 – لوییس همیلتون (مرسدس) 

• 2019 – مکس ورستاپن (ردبول) 

• 2018 – لوییس همیلتون (مرسدس)

دیدگاه هواداران: نوریس برای کسب پول‌پوزیشن در این آخر هفته در اینترلاگوس کمی مورد علاقه است و 26% بازیکنان F1 Play او را پشتیبانی می‌کنند. بریتانیایی کمی جلوتر از رقیب قهرمانی ورستاپن، به همراه دو جفت فراری، لکلرک و ساینز قرار دارد.

 

 

۵
از ۵
۵ مشارکت کننده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. ​​​​​​​

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید