اخبار خودرو ،مشخصات فنی اتومبیل و قیمت خودرو لاستیک باطری فرمول 1 ،مسابقات اتومبیلرانی ،جدیدترین اتومبیلهای بازار و جهان ، پیش فروش و فروش نقدی اتومبیل ، اتومبیل ، موتور سیکلت ، دوچرخه ، کامیون و کامیونت
خودرو - وب‌سایت تخصصی خودرو با پوشش کامل اخبار، بررسی فنی، مقایسه خودروهای داخلی و خارجی، و تحلیل بازار خودرو. با خودروزی، دنیای خودرو را حرفه‌ای دنبال کنید

دفاع توتو ولف از لوئیس همیلتون و انتقاد از جریمه جورج راسل در گرند پری ایالات متحده

 دفاع توتو ولف از لوئیس همیلتون و انتقاد از جریمه جورج راسل در گرند پری ایالات متحده
  وتو ولف، مدیر تیم مرسدس، از لوئیس همیلتون در پی خروج زودهنگام او از گرند پری ایالات متحده دفاع کرده و تأکید کرد که "قطعاً" مشکلی در خودرو این قهرمان هفت‌باره جهان وجود داشته است. همیلتون تنها سه دور پس از آغاز مسابقه در پیست "سیرکیت آو د امریکا" کنترل خودروی W15 خود را از دست داد و در همان نقطه‌ای که هم‌تیمی‌اش، جورج راسل، در مرحله تعیین خط …
ادامه مطلب

جوایز و مزایای برندگان مسابقات فرمول 1

جوایز و مزایای برندگان مسابقات فرمول 1
 راننده فرمول 1 که بیشترین امتیاز قهرمانی را در پایان فصل کسب کند، به عنوان قهرمان جهان شناخته می‌شود. این قهرمانی هر ساله از سال 1950 به رقابت گذاشته شده، اگرچه مسابقات گرندپری به مدت‌ها قبل‌تر از آن، تقریباً به دوران ابتدایی اتومبیل‌سازی بازمی‌گردد. پیش از سال 1950، هر مسابقه یک رویداد مستقل بود. برنده شدن در یک گرندپری اعتبار و تمایز بزرگی به همراه دارد، بنابراین ایجاد قهرمانی جهان باعث یکپارچگی این مسابقات بزرگ و ایجاد جایزه‌ای بزرگ‌تر برای بهترین‌ها شد. در آن سال‌های اولیه، قهرمانی رانندگان تنها قهرمانی بود. این وضعیت در سال 1958 تغییر کرد، زمانی که یک رقابت دوم اضافه شد و به یک سازنده (امروزه یک تیم) اجازه داد برای قهرمانی جهان به رقابت بپردازد. اینکه کدام عنوان  رانندگان یا سازندگان مهم‌تر است، مسئله‌ای شخصی است اما قهرمانی رانندگان است که تخیل عمومی را به خود جلب می‌کند، با رانندگان فرمول 1 که به قهرمانان فرهنگی با وضعیت افسانه‌ای تبدیل می‌شوند. سیستم امتیازدهی به اولین ده نفر که در هر گرندپری به پایان می‌رسند، امتیاز قهرمانی می‌دهد، با 25 امتیاز برای برنده، قبل از کاهش به 18، 15، 12، 10، 8، 6، 4، 2، و یک امتیاز برای راننده‌ای که در جایگاه دهم قرار می‌گیرد. یک امتیاز اضافی برای راننده‌ای که سریع‌ترین دور مسابقه را داشته باشد (اگر در ده نفر اول به پایان برسد) در دسترس است، به علاوه امتیازات بیشتری برای موفقیت در مسابقات اسپرینت فرمول 1. راننده‌ای که بیشترین امتیاز را در پایان سال کسب کند، عنوان قهرمانی را می‌برد. هیچ پلی‌آفی در پایان فصل وجود ندارد.   جوایز و مزایای برندگان مسابقات فرمول  رانندگان فرمول 1 برای برنده شدن جایزه نقدی دریافت نمی‌کنند، اگرچه احتمالاً یک پاداش مالی خوب علاوه بر حقوق پایه‌ای که تیمشان به آنها پرداخت می‌کند، دریافت می‌کنند. جایزه نقدی به تیم‌های فرمول 1 تعلق می‌گیرد. البته، موفقیت می‌تواند فرصت‌های بیشتر برای تاییدات و قراردادهای اسپانسری را نیز ایجاد کند. هرچند که یک راننده فرمول1 ممکن است قبل از پایان فصل عنوان قهرمانی را کسب کند (زمانی که دیگر از نظر ریاضی امکان ندارد کسی بتواند به او برسد)، اما در پایان فصل، راننده‌ای که بیشترین امتیاز قهرمانی را دارد رسماً جام قهرمانی رانندگان جهان فرمول یک FIA را دریافت می‌کند
ادامه مطلب

به‌روزرسانی‌های جدید ردبول و موفقیت ورشتاپن در پیست آستین: تحلیلی بر ارتقای RB20

 به‌روزرسانی‌های جدید ردبول و موفقیت ورشتاپن در پیست آستین: تحلیلی بر ارتقای RB20
  پس از یک وقفه چهار هفته‌ای، تیم فرمول یک ردبول با به‌روزرسانی‌های قابل توجهی به پیست «سرکیت اوف دِ آمریcas» (Circuit of The Americas) آمد. این به‌روزرسانی‌ها به مدل RB20 افزوده شدند و به نظر می‌رسید که به خصوص در کمک به ماکس ورستاپن برای کسب مسابقه‌ی اسپرینت و قهرمانی در آن، مؤثر بوده‌اند. با این حال، ردبول هنوز در گرند پری از تیم فراری عقب‌تر بود. یکی از …
ادامه مطلب

موفق‌ترین تیم‌های فرمول 1 در طول تاریخ چه کسانی هستند؟

موفق‌ترین تیم‌های فرمول 1 در طول تاریخ چه کسانی هستند؟
در حالی که قهرمانی جهان رانندگان فرمول 1 از فصل افتتاحیه 1950 برقرار بود، معادل تیم‌های سازندگان تا سال 1958 که ون‌وال بر فراری پیروز شد، به وجود نیامد. از آن زمان، فراری با جمع‌آوری 16 عنوان قهرمانی سازندگان، خود را به‌عنوان موفق‌ترین تیم تثبیت کرده است. ویلیامز با نه عنوان، و مک‌لارن و مرسدس با هشت عنوان در رتبه‌های بعدی قرار دارند.  بزرگترین جهش‌های عملکرد سال به سال در تاریخ فرمول 1 در مورد عنوان‌های قهرمانی رانندگان، فراری با ۱۵ عنوان پیشتاز است و مک‌لارن با ۱۲ عنوان نزدیک‌ترین رقیب آنهاست، جلوتر از مرسدس (۹ عنوان)، ویلیامز و ردبول (هر کدام ۷ عنوان) و لوتوس (۶ عنوان). فراری همچنین بیشترین پیروزی در مسابقات را به دست آورده و تاکنون ۲۴۳ پیروزی را تا پیش از فصل ۲۰۲۴ به ثبت رسانده است، پس از آن مک‌لارن با ۱۸۳ پیروزی، مرسدس با ۱۲۵ پیروزی، ویلیامز با ۱۱۴ پیروزی و ردبول با ۱۱۳ پیروزی قرار دارند.
ادامه مطلب

ساینز: احساساتی متناقض پس از دومین جایگاه در گرند پری ایالات متحده و پیروزی تیم فراری

ساینز: احساساتی متناقض پس از دومین جایگاه در گرند پری ایالات متحده و پیروزی تیم فراری
کارلوس ساینز، راننده اسپانیایی فراری، پس از کسب جایگاه دوم در گرند پری ایالات متحده، ابراز خوشحالی کرد، اما در عین حال به این موضوع فکر کرد که چه ممکن بود بهتر شود. او از اینکه تیم فراری توانست یک مقام یک-دو را کسب کند، “به شدت خوشحال” بود، اما همچنین از نتایج شخصی خود احساس تاسف کرد. ساینز در طول آخر هفته در پیست «سرکیت آف د آمریکاس» بسیار …
ادامه مطلب

موفق‌ترین رانندگان فرمول 1 در طول تاریخ چه کسانی هستند؟

موفق‌ترین رانندگان فرمول 1 در طول تاریخ چه کسانی هستند؟
در لیست قهرمانان جهان فرمول 1، لوئیس همیلتون و مایکل شوماخر هر کدام رکورد هفت قهرمانی رانندگان را در اختیار دارند. همیلتون اولین عنوان خود را با مک‌لارن در سال 2008 کسب کرد و سپس بین سال‌های 2014 تا 2020 شش عنوان دیگر با مرسدس اضافه کرد. شوماخر در سال‌های 1994 و 1995 با بنتون قهرمان شد و پنج عنوان دیگر (پیاپی) را بین سال‌های 2000 تا 2004 با فراری کسب کرد.     همچنین، همیلتون رکورد بیشترین پیروزی در مسابقات (103 پیروزی تا به امروز) و بیشترین پول پوزیشن (104 پول پوزیشن تا به حال) را در اختیار دارد. دیگر قهرمانان چندگانه شامل خوان مانوئل فانجیو با پنج عنوان در دهه 1950، آلن پروست با چهار عنوان در دهه‌های 1980 و 1990، سباستین فتل با چهار عنوان پیاپی بین سال‌های 2010 تا 2013 و قهرمان فعلی مکس ورشتپن است که سومین عنوان پیاپی خود را در سال 2023 کسب کرد.    لوئیس همیلتون و مایکل شوماخر هر کدام هفت عنوان جهانی را در کارنامه خود دارند. آیرتون سنا راننده‌ای بود که به نظر می‌رسید می‌تواند به اعداد بالاتری در حرفه افسانه‌ای خود دست یابد، اما تصادف غم‌انگیز در گرندپری سن‌مارینو 1994 او را با سه عنوان قهرمانی و در کنار نام‌های معروف دیگر برجای گذاشت. فرناندو آلونسو، که در سال‌های 2005 و 2006 به صورت متوالی قهرمان شد، به همیلتون و ورشتپن به‌عنوان تنها رانندگان قهرمان روی جدول سال 2024 می‌پیوندد.
ادامه مطلب

پیروزی لکرک در گرند پری آستین

پیروزی لکرک در گرند پری آستین
چارلز لکلرک پس از پیروزی فوق‌العاده‌اش در گرندپری ایالات متحده، ابراز خوشحالی کرد و اعلام کرد که فراری همچنان "به دنبال قهرمانی" است، پس از اینکه این تیم در پیست «سیرکیت آو د آمریکنز» موفق به کسب یک و دو شد. گرندپری ایالات متحده۲۰۲۴: لکلرک خط پایان را عبور کرده و سومین پیروزی خود در فصل را به دست آورد   لکلرک که در رده چهارم روی گرید قرار داشت …
ادامه مطلب

گسلی از جایگاه هفتم تشویق‌کننده در تعیین خط آستین خوشحال است؛ تمجید از 'پیشرفت بزرگ' ارتقاء آلباین"

گسلی از جایگاه هفتم تشویق‌کننده در تعیین خط آستین خوشحال است؛ تمجید از 'پیشرفت بزرگ' ارتقاء آلباین"
اما، بله، قطعاً برای آینده تشویق‌کننده است." در مورد اینکه آیا خودرو می‌تواند این سطح از عملکرد را در مسابقه روز یکشنبه حفظ کند، گسلی اضافه کرد: "امیدوارم، امیدوارم." او به رقابت‌هایی که توسط رقبا مطرح شده بود، اشاره کرد؛ گسلی فرناندو آلونسو در آستون مارتین را در کنار خود در ردیف هشتم خواهد داشت، در حالی که هاوس کوین مگنوسن در ردیف نهم خواهد بود. گسلی ادامه داد: "ما با آستون مارتین دیدیم که فرناندو در اسپرینت پشت سر ما بود. دیدیم که در حال نبرد با یکدیگر بودیم. هاوس هم بسیار، بسیار سریع بود، بنابراین فردا خواهیم دید که چگونه عمل می‌کنند." او افزود: "اما از هفتم شروع کردن، مطمئناً باید از آن بهره‌برداری کنیم و سعی کنیم امتیاز کسب کنیم. مدتی است که در ده نفر برتر به پایان نمی‌رسیم، می‌دانم که پس از آوردن این بسته جدید، این قطعاً یک پاداش خوب برای تیم خواهد بود."  گسلی با خودروی آلپاین خود – که این آخر هفته با پوشش ویژه‌ای الهام‌گرفته از ایندیانا جونز همراه بود – در مرحله تعیین خط جایزه بزرگ ایالات متحده جایگاه هفتم را کسب کرد.   آلباین در حال حاضر در جایگاه نهم جدول تیم‌ها با ۱۳ امتیاز قرار دارد و فقط سه امتیاز کمتر از ویلیامز در جایگاه هشتم دارد.
ادامه مطلب

همیلتون در حال بررسی شروع از خط تعمیرات پس از خروج "دلسردکننده" از مرحله Q1 در پیست آمریکا است.

همیلتون در حال بررسی شروع از خط تعمیرات پس از خروج "دلسردکننده" از مرحله Q1 در پیست آمریکا است.
لوئیس همیلتون، سه بار پوزولیت پیست آمریکا، از خروج دلسردکننده‌اش در مرحله Q1 برای تعیین خط جایزه بزرگ ایالات متحده 2024 ابراز ناراحتی کرد. او پیشنهاد داد که ممکن است تغییری در واحد قدرت داشته باشد و جریمه شروع از خط تعمیرات را برای تلاش به دست آوردن نتیجه بهتر در روز یکشنبه بپذیرد. اوایل روز شنبه، همیلتون گزارشی مبنی بر وجود مشکلی در مرسدس W15 بهبود یافته‌اش در دور شکل‌گیری اسپرینت داده بود، در حالی که مسابقه را در جایگاه ششم به پایان رساند. اما قهرمان هفت بار اعتقاد داشت که این مشکل باعث مشکلات تعادل در خودرویش در مرحله تعیین خط نیز شده است. همیلتون در مرحله Q1 به طور شوک‌آور از مسابقه خارج شد، در حالی که در جایگاه نوزدهم قرار گرفت و توسط هم‌تیمی سابقش، والتری بوتاس، در تیم Kick Sauber، شکست خورد. وقتی از او پرسیده شد که آیا از عدم بهره‌برداری از سرعت امیدوارکننده‌ای که در برخی از نقاط این هفته نشان داده بود ناراحت است، همیلتون پاسخ داد: "خوب من جایگاه نوزدهم دارم، بنابراین... " و افزود: "[خودرو] در تعیین خط بسیار بد بود. این قطعاً دلسردکننده است.
ادامه مطلب

لاندو نوریس: از «دور زیبای» پول پوزیشن تا پیش‌بینی مسابقه‌ای سخت در آستین

لاندو نوریس: از «دور زیبای» پول پوزیشن تا پیش‌بینی مسابقه‌ای سخت در آستین
لاندو نوریس از تیم مکلارن از به‌دست آوردن پول پوزیشن در گرندپری آمریکا با یک «دور زیبای» خود بسیار خوشحال بود، هرچند که او اذعان کرد که خوش‌شانس بوده است. به‌دلیل پرچم‌های دو زرد موج‌دار، مکس ورشتپن و کارلوس ساینز نتوانستند عملکرد خود را بهبود بخشند. «من خوش‌شانس هستم و از این موضوع استقبال می‌کنم»    در حالی که ورشتپن در مرحله Q1 و Q2 پیشتاز بود، نوریس در اولین دورهای Q3 یک دور شگفت‌انگیز زد و خود را به‌طور موقت در پول پوزیشن قرار داد. او در تلاش دوم خود نتوانست بهتر عمل کند و قبل از اینکه جورج راسل در پیچ ۱۹ به‌طور دراماتیک تصادف کند، هنوز در مسیر بود. این حادثه باعث شد که رانندگانی که هنوز در حال حرکت بودند، از جمله ورشتپن، سرعت خود را کاهش دهند. نوریس پس از خروج از خودرو و با بررسی دور ۱:۳۲.۳۳۰ خود، اظهار داشت: «این یک دور زیبا بود. نمی‌توانستم خیلی سریع‌تر از این بروم. زمانی که یک دور را انجام می‌دهید و فکر می‌کنید که سخت است که آن را شکست داد، من همه چیز را به میدان گذاشتم. این تمام چیزی بود که نیاز داشتیم.» او افزود: «ما تقریباً تمام آخر هفته را با سرعت پایین‌تری نسبت به فراری‌ها و رد بول‌ها داشتیم، بنابراین باید کاری می‌کردم و امروز این کار را انجام دادم. یک دور خنک و راه خوبی برای شروع مسابقه فرداست.» با توجه به اینکه جلسه تعیین خط تنها چند ساعت پس از اسپرینت سرگرم‌کننده در "سرکت آو آمریکا" برگزار شد، از نوریس پرسیده شد که آیا تغییر ذهنیت بین هر دو رویداد چالش‌برانگیز بوده است؟ نوریس ۲۴ ساله توضیح داد: "در اینجا بله، زیرا خیلی سریع‌تر است. این یکی از پیست‌هایی است که وقتی درون آن هستید، می‌گویید 'وای این خیلی سریع است' و هیجان‌انگیز است و احساس خوبی به شما می‌دهد." نوریس افزود: "این پیست پر از برجستگی و سریع است، به‌ویژه بخش اول آن، پس لبخندی به چهره‌تان می‌آورد و قطعاً پایان یافتن به عنوان سریع‌ترین هم لبخند بزرگی بر چهره‌تان می‌آورد. یک روز سخت، یک آخر هفته سخت برای ما بود اما تغییرات زیادی را انجام دادیم." او ادامه داد: "فکر می‌کنم همه چیز را بررسی کردیم و بهبودهایی که باید انجام می‌دادیم را انجام دادیم. شاید ما سریع‌ترین ماشین امروز نبودیم. کارلوس گفت که می‌خواست سریع‌تر برود، مکس هم می‌خواست سریع‌تر برود، پس من خوش‌شانس هستم و از آن استفاده می‌کنم." نوریس در اسپرینت سوم شد، زیرا در دور آخر توسط ساینز با توجه به مشکلات خودروی مک‌لارن با تخریب لاستیک، پیشی گرفته شد. نوریس در پاسخ به اینکه آیا اطمینان دارد که این مشکل برای مسابقه روز یکشنبه حل شده است، گفت: "اوه بله! این سخت است، من تحقیقاتم را انجام می‌دهم. ما قبلاً تغییراتی اعمال کردیم تا امیدواریم در آن جهت بهبود یابیم، اما زمان نشان خواهد داد." نوریس با وجود پایان ناامیدکننده، از نکات مثبت اسپرینت آستین یاد می‌کند و بیان می‌کند که مک‌لارن سرعت رقبا را ندارد. "ما سخت کار خواهیم کرد، تا کنون کار خوبی انجام داده‌ایم. جعبه شماره یک را علامت زدیم، اما فردا مسابقه سختی خواهد بود."
ادامه مطلب

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید